2012-07-10

Pallen i hallen

För ett tag sedan köpte jag en bit tyg på Lagerhaus. Jag fastnade för mönstret, det är färgglatt och somrigt, men samtidigt ger det ett ganska hetsigt intryck och är därför inte något jag skulle välja att ha på större ytor. I mindre mängd gör det sig däremot bra och förhoppningsvis minskar då även risken att någon blir alldeles stirrig, snurrig, illamående och/eller galen av att titta för länge på det.

Det är ett kraftigt bomullstyg som passar bra i de sammanhang där det behövs lite mer robusta och slitstarka tyger. Jag använde det till att klä om dynan på den här lilla pallen och blev riktigt nöjd med resultatet. Den står nu och sprider färgglädje i hallen och det är inte utan att jag blir lite glad varje gång jag går förbi. Ibland är det skönt med okomplicerade projekt som inte tar så lång tid att göra och detta tillhörde definitivt den kategorin. Det hela gick fort och lätt; jag klippte helt enkelt ut en lagom stor bit tyg som sedan häftades fast under sitsen. Svårare än så var det inte! 

Bortsett från pallen har jag hittills bara använt mig av tyget vid ett annat tillfälle, men hur och till vad berättar jag mer om en annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar