2012-07-29

"Sommarväska" eller "Grattis Hanna"











































Samma tyg som jag använde till pallen har jag också sytt en väska av. Från början var tanken att det skulle bli en liten och enkel tygpåse/kasse som man kan slänga ner det allra nödvändigaste i, men naturligtvis spårade det ut och blev istället en mer komplicerad variant. Svår att göra var den inte - det tog bara längre tid än om jag hade hållit fast vid min ursprungliga idé.

Som synes är väskan fodrad och har en innerficka. Fodertyget återkommer på utsidan där handtagen även är fastsydda (istället för på insidan som jag annars brukar göra på liknande väskor). En annan sak: vart går gränsen för vad som är en väska? När blir det en kasse eller påse? Onekligen jobbiga och världsomvälvande frågor. Detta betraktar jag i alla fall som en väska. 

Till slut måste jag skryta lite: jag gjorde klart den i ett svep från början till slut! Jag vet, det är inte alls viktigt för resten av mänskligheten, men det är stort för mig för det händer sannerligen inte ofta. Så, grattis Hanna! Det gjorde du bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar