2012-09-13

Jordgubbshjärta

Den här hösten försöker jag utmana mig själv med någonting som jag har väldigt svårt för, nämligen att göra färdigt saker och ting innan jag påbörjar något nytt.

Som exempel kan vi ta detta handsydda hjärta som var så gott som färdigt bortsett från att det skulle fyllas med lavendel och sys ihop, samt att ett upphängningsband skulle sys fast. Inte världens mest ansträngande arbete om vi säger så. Ändå tog det säkert ett halvår innan jag, för ett par dagar sedan, tog mig i kragen och slutförde alltihopa vilket visade sig ta ungefär 40 minuter. Väldigt lång väntan för en så liten arbetsinsats...

Lavendelhjärtat är ganska stort, ungefär 15 cm där det är som bredast. Baksidan, som inte syns på bilderna, består av ett ljusblått tyg med små vita prickar. Både det och jordgubbstyget kommer från en av mina absoluta favoriter när det gäller textilier och inredningsdetaljer - Cath Kidston. Tygerna är inköpta i London och jag kan varmt rekommendera ett besök i en Cath Kidston-butik; det är rena paradiset för alla som är förtjusta i pastelliga, prickiga och blommiga saker i retrostil. För alla andra är det sannolikt mest en plåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar